söndag 30 maj 2010

De farliga veckorna är äntligen över!

Jag är nu i vecka 12.

Än mer otroligt är att ultraljudet i fredags (11+0) såg perfekt ut. "Lilla Vild" sparkade, boxades och stutsade runt där inne, alldeles levandes. Jag får en tår i ögonvrån bara jag tänker på det, det är så fantastiskt.

Jag ska bli mamma. Min äskade Viktor ska bli pappa. Nu kan vi tro på det, nu MÅSTE vi tro på det. Så här nära har vi aldrig varit och snart blir magen stor.
Jag har nog aldrig varit så här lycklig.
Mår fortfarande ruskigt illa, men inte ens det har kunnat förstöra humöret den här helgen.

En liten vild bor i min mage.
Grattis till mig på mors dag!

Och grattis alla ni andra blivande, nuvarande, som skulle blivit och drömmande mammor därute!

7 kommentarer:

www.syfroken.se sa...

Stort grattis!
Det kanske är en liten Vilda eller en Ville?
Kram på er!

Anonym sa...

Så fantastiskt!!!! Jag är otroligt glad för eran skull. Jag har en liten tjej sovandes på övervåningen som kom till oss med hjälp av IVF, och låååång väntan. I nästan 8 år fick vi vänta på miraklet! Så jag förstår din glädje! (och oro, men nu ska det gå bra!!!)

TeachMom sa...

Underbart roligt. Skönt att du kan börja andas igen :)

avlängtantilldig sa...

Härlig känsla..!

Hanna sa...

Jättegrattis! Så glad för er skull - det var verkligen er tur nu! :) Kram! Hanna

Anna sa...

Visst är det underbart!! Jag kunde knappt fatta det när vi fick vårt efterlängtade besked. Nu är jag i v.28 och det sparkas och sprattlas för fullt därinne. Försök att njuta, tiden går rysligt fort! :-)

MissJoi sa...

Grattis vad roligt!!!