onsdag 14 juli 2010

Idolbild 2

Vecka 18.

Nu har vi varit på rutinultraljud och bebisen visade sig vara helt som den ska. Underbart!
Jag har tidigare skrivit om hur lycklig jag är och det verkar bara bli mer och mer. Nu är nästa steg att göra fint och måla om i bebisens rum. Nu vågar vi! Dessutom får vi passa på nu under semestertider. Vi tänkte måla i en neutral och lugn färg, ingen uppenbar barnfärg, så har vi sejfat på alla tänkbara sätt.

Nu hopar sig nya frågor. När är det dags att köpa vagn? När ska jag tillåta mig att börja frossa i klädinköp till bebisen och när kommer det kännas bra att köpa säng och skötbord?
Det känns nytt och förvirrande, och otroligt lyckosamt. Viktor och jag som väntar barn i vecka 18 har nyss börjat ta det till oss på allvar. Vi myser.

Vi har ännu ett tillkännagivande att ge. Vi kunde inte bärga oss. Det liksom kliade och skavde. Vem bor därinne? Vem är du?
Vi ville ha så mycket information om vårt älskade barn av barnmorskan som möjligt.
För även om det inte är helt 100% säkert att barnmorskan kan se rätt på ultraljudet så ville vi ändå.
Och det fick vi.
Vi väntar en pojke.

8 kommentarer:

emve sa...

Grattis till den lille som ni väntar! Vad härligt att allt är som det ska där inne. Jag har ytterligare en seg veckas väntan på mitt rutinultraljud.

Livrädd med stil sa...

Grattis! Jag får vänta i två veckor innan mitt ultraljud. Skulle så vilja veta könet men på kallelsen står det att man inte får det. Hoppas ändå. Och grattis igen!

Sara sa...

Underbart! Grattis återigen! Njut nu så ni nästan spricker!

Kram sara

Emelie sa...

Nu sitter jag och brölar av glädje och lycka här hemma =)
Grattis flera gånger om även om jag redan sagt det massa gånger säkert!!!!

TeachMom sa...

Grattis! Kul att börja inreda. :-)

wej sa...

i wish this is in English.

Sofie sa...

Tänk det var så länge sen jag var in och läste, och det som möter mig är fantastiskt!
Grattis grattis grattis.
Underbart!

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Så glad jag blev för er skull! En liten kille på gång :-)

VARMT GRATTIS!!!

Njut nu av graviditetne så mycket det går!!!

All lycka!

kram Ninna