tisdag 14 september 2010

Upp å ner

Vecka 27.

Humöret går sannerligen upp och ner.
Idag ner. Jag kan tex få för mig att bebis inte sparkar tillräckligt hårt och att bebis inte mår bra. Att jag inte alls ska få bli mamma och hur kan jag ens tro att något sådant underbart kommer att hända mig.

Nu ska jag snart åka till sjukgymnastikens vattengymnastik för gravida och har egentligen bara lust att ligga här i min soffa, hulkgråta och tycka synd om mig själv.

Men icke. Jag är fullständigt irrationell, säger i alla fall min logiska del. Och just nu sparkar bebis så hårt och fint och berättar för sin mamma att allt kommer att bli bra. Och att vi kommer att gilla vattengympan.

Nu åker vi!

2 kommentarer:

Lila sa...

Oh, vill bara ge dig en kram och berätta att allt kommer gå bra, du kommer att bli en perfekt mamma till en perfekt liten bebis.

Önskar jag kunde ge dig någon medicin som tog bort udden av din oro....passa på att njut, jag har lärt mig en läxa av min förra graviditet. När det blir en nästa gång för oss så ska jag tvinga mig att njuta, om jag inte klarar av det så ska jag se till att någon kan göra. För jag vill inte missa en till graviditet.

kramis Lila

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Skönt med vattengympa! Njut av din graviditet. Tre härliga månader kvar som gravid innan ert underverk är här! BAra längtar till sjag får uppleva en graviditet. För man måste väl ändå tro att det skall infrias någongång...? Önskar jag kunde lindra din oro, sänder så många glada varma tankar jag kan! Hoppas det hjälper dig en smula iallafall.
Varm kram Ninna