lördag 4 september 2010

Plötsligt händer det

Vecka 26.

Livet är stort och underligt.
Helt plötsligt verkar allt gå min väg.

Jag fick min ansökan om havandeskapspenning beviljad, så nu kan jag andas ut också. Informerade kollegorna och chefen om att min sista arbetsdag blir den 15 oktober. Sen är jag alltså ledig. Så underbart det känns, att äntligen få rå om mig och bebisen ordentligt, vila när vi behöver och ladda inför förlossingen. För den här graviditeten har inte varit direkt lätt, först med illamående och nu med foglossning. Men vad som helst är bättre än illamående, även foglossning, så jag mår så mycket bättre redan nu. Och det känns otroligt skönt att slippa stressa över att min kropp inte klarar jobbet, att jag snart får lov att lyssna på den på heltid.

Snart (vecka 28 tror jag) går vi in i den tredje och sista trimesten/ delen av graviditeten, sen är det slutspurt. Så skönt!

5 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till att du har fått havendeskapspenningen beviljad! Så skönt :-)

Emelie sa...

Vad skönt med hp, själv har jag fått pussla med sjukskrivning och sen from 1 oktober blir det fp istället, inte roligt att nalla på men vad gör man..

Moa sa...

Grattis till hp! Vilken lättnad!

emve sa...

Skönt med hp! Jag är själv sjukskriven fram till förlossningen i december.

jenny_maria sa...

Du, är det inte skönt med alla "biverkningar" man får av en graviditet oxå? Jämfört med alla misslyckanden innan?

Jag blir så trött och orkar inte lyssna på mina kompisars graviditetsbekymmer eftersom de i mina öron bara låter bortskämda lixom. Testa att misslyckas i 4 år sen kanske ni inte klagar, eller är jag för hård mot dem?!