tisdag 31 augusti 2010

Det går bra nu

Vecka 25.

Allt är bra, säger barnmorskan. Bebisen har fina hjärtljud och växer som han ska. Mina värden är fina och jag mår till och med bättre i fogarna nu när jag har gått ner på halvtid. Det går bra nu. Det går sannerligen bra nu.

Viktor jobbar resande måndag till torsdag varje vecka och jag försöker fylla mina dagar med lite jobb och mycket kärlek. För båda mina djur, hunden och katten är ju lyckliga nu när jag tillbringar så mycket tid med dem. Dock är hunden lite lite missnöjd med alldeles för lite motion för tillfället, men det är ju jag också så vi får väl båda gilla läget tänker jag.

September i antågande.

Magen växer sig riktigt stor nu och jag ser äntligen gravid ut på riktigt, inga missförstånd om plötslig fetma längre alltså. För jag såg faktiskt bara fet ut ganska länge men nu äntligen syns det att vi går i väntans tider.
Om ett par veckor ska vi få gå på stort bröllop i fin mammaklänning och om tre veckor fyller lilla jag år.

Och för första gången på flera år gör det absolut inget alls att bli ett år äldre, det blir bara roligt!

4 kommentarer:

Sara sa...

Så roligt att höra att du mår så bra. Mina fogar känns också mycket bättre nu :-)

Mysigt med bröllop och kalas :-)

Sara sa...

Jag har nog skrivit det förr, men gör det igen. Är så glad för din skull. Du får mig att inte ge upp när alla andra plussar på första och andra återföringen.
Kram kram

Lila sa...

SÅ roligt att du är gravid. Var ett tag sen jag var inne på din blogg. Men ett stort GRATTIS!!! Så himla roligt.

Det där med smärtan du har, ta det lugnt...jag fick dras med mitt i 3-4 år efter förlossningen för att jag inte lyssnade på kroppen under graviditeten.

Gällande FK, där jag jobbat så är det bara att stå på det, går det inte genom första gången så ompröva!!

Kramis Lila

Anna sa...

Visst är det härligt att *känna* sig gravid? Jag njuter fortfarande av det där magiska plusset och idag är jag på BF +5.... :-) Kram!