måndag 18 oktober 2010

Ovanliga måndag.

Vecka 32.

Idag är första dagen på resten av mitt liv.
Ett nytt liv.

Just så är det.
Idag är dagen som jag väntat i år och dar på - min första lediga dag i väntan på bebis. Tiden har tickat rätt så fort fram tills nu och jag hoppas att det så fortsätter.

I fredags packade jag ner sakerna på jobbet och försvann ut genom dörren.
Det var tomt och lyckligt. Vemodigt och underbart.
Tänk att jag äntligen får lov, att jag också ska få gå hem och få lov att vara förväntansfull. Tänk.

Och så blev det måndag och Viktor åkte iväg i morse som vanligt. Men inte som vanligt.

Ovanliga måndag.

Jag, katten och hunden har tänt stearinljus och myst hela dagen. Hyrt en film, lagat lunch.

Och så har jag hunnit med ett besök på mödravården i förmiddags också. Allt ser fortfarande helt perfekt ut. Mina värden och bebisens hjärtljud var fina. Lyckliga jag.

Lyckliga, lyckliga, lyckliga jag.

4 kommentarer:

jenny_maria sa...

skönt att läsa att allt går bra! Hoppas att du fortsätter att skriva och berätta hur det går? Längtar så tills vi oxå är där ni är nu...

Birsen sa...

Va glad jag blir när jag läser att det snart är dax att träffa lillen. Passar ju perfekt att vänta bebis nu när det är grått ute.

emve sa...

Lyckan är så stor, så stor! Jag vet hur den känns :)

Frugan F sa...

Åh va skönt med havandeskapsledigt!! Ha det riktigt skönt tills det är dags!