fredag 8 oktober 2010

Rusning

Vecka 31

Det är fredag och jag har fem dagar kvar att jobba. Det känns lite konstigt.
Det är fredag och jag och Viktor besöker IKEA för inköp av saker till bebisens rum, skötbord och lite smått och gott. Det är så stort och vackert och jag kan inte fatta att jag äntligen får göra det här.
Det är fredag och jag kan inte äta maten på IKEA som smakar äckligt. Ändå är jag vrålhungrig.
Det är fredag och hormonerna tokrusar i kroppen, jag surar på Viktor och längtar ihjäl mig efter clementiner och julmust.
Det är fredag och mitt bäcken nästan dör efter IKEA-vandringen. Jag tycker synd om mig själv och gråter i soffan medan Viktor bygger spjälsäng.

Det är fredag.
Lycka och psykbryt i total harmoni.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Åh det är verkligen så roligt att läsa att det går så bra för er!!
Önskar dig all lycka till under förlossningen.
Det gör skitont men resultatet av all värk är helt ofattbart. Snart får ni snusa på er efterlängtade bebis!

Kram från en ivf:are som fått tvillingar genom denna fantastiska teknik!

MissJoi sa...

Vi är nästan i samma vecka. Roligt att följa dig. Vilket datum har ni fått beräknat?

MissJoi sa...

Jag är beräknad till 12 december.. men siktar på 5 december :D