måndag 8 november 2010

Fixerad

Vecka 35.

Det blev ett lugnt och skönt besök på förlossningen igår. Alla prover visade sig vara jättebra och vi fick precis som i fredags ett perfekt ctg på vår fina bebis. Jag har ju inte heller mått dåligt sedan i fredags, både lördagen och söndagen har jag mått toppen, så jag var inte jätteförvånad över de positiva resultaten. Men ack så skönt!

Fredagens dipp måste alltså berott på något annat än havandeskapsförgiftning. Barnmorskan gissade på att jag kanske hade överansträngt mig på något sätt och det har hon kanske rätt i. För i torsdags gjorde jag ovanligt mycket saker, sprang i för mycket affärerer och försökte ta en extra lång runda med hunden. Plus att jag inte sover så bra om nätterna nu. Sömnen är konstig och hackig och det är inte ovanligt att jag vaknar och är nästan klarvaken vid fyratiden så jag får tvinga mig själv att somna om.

Och så kan jag berätta att bebis nu är fixerad! Barnmorskan på förlossningen kände detta igår och det känns så himla skönt att den biten nu är klar. Det blir huvudet först!

Nu flyttar sig stora bulor över magen och man kan riktigt se var fötterna rör sig. Det är så "alien" som det kan bli och känns helt magiskt.

Nu är det bara ca 5 veckor kvar till förlossning. Det är ju faktiskt nästan ingenting. Dessutom har jag och Viktor beställt leverans någon vecka tidigare. Vi skulle definitivt kunna tänka oss att öppna vissa julklappar innan julafton :-).

3 kommentarer:

Sara sa...

Vad skönt att allt såg bra ut igår. Jag förstår att ni gärna öppnar den här julklappen lite tidigare. Det hade jag önskat att vi också fick göra, men nu sitter vi här bf +13 dagar....

MissJoi sa...

Jag vill absolut oxå öppna det stora paketet innan jul.. vi håller tummarna för varann!! Skönt att allt såg bra ut. kram

Anonym sa...

Jag har inte läst din blogg sen inläggt från New York. Har varit in flera gånger efter det för att se om du skrivit något, men tydligen inte på jättelänge...för stort GRATTIS till bebisen i magen!!! Jag är så glad för er skull! Själv har vi fått en liten son som nu är 3,5 månader.