torsdag 25 november 2010

Går här och hoppas

Ungefär varannan natt får jag sova bra.
Så har veckan hittills sett ut.

Hade molvärk hela natten till måndagen och en bra bit in på dagen. På tisdagen fick jag slippa den och igår kom den tillbaka med större kraft och har lämnat mig rätt så sömnlös inatt. Den känns som mensvärk och det får ju mig att undra lite över det här med hur en första förlossningsfas kan kännas.

Jag har ju inga värkar, alltså inga regelbundna sammandragningar eller egentligen särskilt många. Bara en konstant molvärk som blir lite värre då och då. Kan något vara på gång eller?
Har googlat järnet på just detta och det verkar som att man kan ha molvärk i flera veckor innan det är dags för förlossning. Fy vad jobbigt, tänker jag. Och hur trött är man inte då när förlossningen väl startar på allvar?

Så nu går jag här och hoppas på att det kanske max är en eller två veckor kvar tills vi får träffa vårt älskade barn. Kanske mindre än så.

Hoppas, hoppas, hoppas...

2 kommentarer:

MissJoi sa...

Det är ungefär samma här. Sover skitdåligt, kanske varannan natt. Annars är jag bara vaken. Mensvärk har jag med.. till och från och FOGvärk till tusen :(. Jag hoppas med att det är dags snart för både dig och mig. Värken e skitjobbig. kram på dig

emve sa...

Molvärken ska tydligen betyda att det händer saker i alla fall... men det kan ju gå saaaakta. :P