lördag 21 augusti 2010

Stolt som en tupp!


Vecka 24.
Nu har jag hunnit jobba 2 veckor och också hunnit med att konstatera att mina fogar krånglar rejält. Jag hinner jobba ungefär halva veckor innan smärtan kickar in. Har så ont i ljumskar, över blygdben och i skinkorna efter några dagars ansträngning att det blir svårt att göra annat än att just bara ligga på sidan med en kudde mellan knäna.
Hoppsan. Så känns det. För så här tidigt hade jag ju inte tänkt mig någon foglossning. Min plan var ju helt enkelt att få min ansökta havandeskapspenning godkänd från och med mitten på oktober och klara mig fint med det.
Men icke.
Det blir ett litet besök hos doktorn på tisdag och så får vi väl se om jag får en deltidssjukskrivning.
Typiskt eftersom jag just nu är pigg och glad och illamåendet tycks ha flugit sin kos.
Magen växer och jag delar nu med mig av första bilden på magen till bloggen. Bebisen växer och mitt hopp med den. För varje spark därinneifrån blir jag mer och mer säker på att jag är mamma nu. Kan fortfarande inte riktigt greppa och vågar kanske inte heller. Men visst känner jag mig stolt som en tupp nu när magen har börjat att synas på riktigt.
Måtte det bli jul snart...

4 kommentarer:

Sara sa...

Perfekt, nu fungerar det! Har velat kommentera tidigare också utan att ha kunnat göra det.

Så fin mage du har :-)

Jobbigt med foglossning, jag fick också det tidigt och har varit sjukskriven sen den 21:a maj.

Jag kan rekomendera dig att kolla om det finns vattengympa för gravida där du bor, jag tycker att det är jätte skönt.

Kram

Ida sa...

Tassar in och säger =)

Sara sa...

Åhh vilken fin mage! Du är så värd detta!

Och ja, bloggträffen var supertrevlig, och nästa är redan på g att planeras in till våren. Då lite mer söder ut, så då MÅSTE du vara med!

Kram kram

Moa sa...

Usch för foglossning. Känner jag igen alltför väl. Var halvt sjukskriven from v 28 första barnet och v 26 andra barnet. Fick havandeskapsledigt med båda. Lycka till!