fredag 17 december 2010

Klarvaken

Inget nytt alls egentligen mer än att det är dagen D idag. Beräknad-förlossings-dagen och den dagen vi har väntat så länge och andäktigt på.

Sitter och nattsuddar igen, men tyvärr inte på grund av värkar. Jag kunde helt enkelt inte somna om efter toalettbesöket klockan tre. Klarvaken, hungrig och bebis alldeles vild och galen. Så jag och hunden gick ner i köket för en nattmacka och sen blev jag sittandes/ liggandes framför Musikhjälpen i vardagsrummet. Fattar inte varför jag inte kan sova. Och jag blir lite stressad med tanke på att det är så viktigt att vara utvilad så här dags i graviditeten. Jag som ALDRIG har sömnproblem, äter på natten eller inte kan somna om!

Ska försöka somna igen om en stund, för längre än till klockan nio blir det ingen sömn. Ska till barnmorskan imorgon för kontroll. Tycker att det är riktigt trist att jag inte känner någon värk längre och ska seriöst diskutera en hinnsvepning med barnmorskan, som jag skulle vilja ha senast vid läkarbesöket om en vecka. Ett läkarbesök som jag har bokat in just därför jag är så rädd att det ska hända bebis något om jag går över tiden. En oro och påtaglig rädsla som jag har burit med mig hela graviditeten.

Nu känner jag att ögonen kanske möjligtvis är lite dimmiga...gäsp... Jag provar att lägga mig en stund.

5 kommentarer:

Sara sa...

De sista dagarna innan min förlossning så sov jag inte mer än kanske 5 minuter på raken, kunde i sova alls pga förvärkar.
Trodde inte att jag skulle fixa förlossningen då jag var så trött men när det väl blev dags så fick jag extra energi och kände mig så pigg och stark.

Hoppas att det drar igång för dig snart.

Kram

Emelie sa...

Säger samma som sara, sov jätte dåligt dagarna före förlossningen fast utan värkar, hade knappt några innan förlossningen startade.

Då Embla föddes hade jag inte sovit mer än några enstaka timmar per natt typ mellan klockan 00-03 men det gick bra ändå trots sömnbristen =)

Betti sa...

Väntar med spänning på att underverket ska göra entré. Mitt lilla underverk blev 1 år nu... minns väntan och känslan att man bara vill att det ska vara över i slutet. Varje kväll man gick och la sig hoppades man att man skulle vakna med värkar. Lycka till!!! Kram

MissJoi sa...

Jag säger så här.. Jag sov dåligt 4 veckor innan förlossningen.. och jävlar vilka krafter jag hade kvar ändå. Jag var utless på att få höra att jag var tvungen att vila och vara utsövd för att jag skulle inte orka med annars.. Uppenbarligen så gjorde jag det.. för nu är olivia här! Jag håller tummarna för dig.. kram kram

IVF karusell sa...

Det går bra o föda barn fastän man är lite trött ;) Man får fina krafter när det är dags :)

Hoppas bebisen kikar ut till er snart! ♥