söndag 12 december 2010

Snuslängtan

Vecka 40.

Nu är bebis klar och färdigbakad.
Jag som nästan var helt säker på att jag skulle föda lite tidigare har nu endast fem dagar kvar till det magiska datumet. Och kanske jag till och med måste gå över tiden. Hu!

Status är oförändrad. Jag känner fortfarande likadant som för några dagar sedan. Ibland kommer det en lite starkare sammandragning, men inget mer. Jag är otålig nu. Vill att fina bebisen ska komma ut till oss så vi kan hälsa ordentligt. Nej, nu får det minsann räcka med graviditet, vill ha min kropp tillbaka och min bebis att snusa på.

Åh, bebis att snusa på! Jag blir tårögd av att bara tänka på att det bara är några dagars väntan kvar innan han är här. Det är så overkligt och verkligt på en och samma gång att det rusar i kroppen när jag tänker på det.

Och förlossningen? Ja, bring it on! Jag är redo!

3 kommentarer:

Frugan F sa...

Hoppas du får träffa din lille bebis snart!!

Livrädd med stil sa...

Spännande, jag hoppas jag med :-)

Emelie sa...

Hoppas bäbis kommer snart =)