tisdag 14 december 2010

Nattsudd

Sitter uppe mitt i natten och har värk. Vad för slags värk har jag ingen som helst aning om, men visst känns det lite hoppfullt!

Hade många sammandragningar och lite molvärk igår kväll, men det är ju inte så speciellt ovanligt nu för tiden. Så inatt vid halv 2 vaknade jag av att jag hade riktigt ont, sådär som man har när man har rejäl mensvärk. Kunde absolut inte somna om, gick på toaletten flera gånger och vände och vred mig i ungefär en timme innan jag tillslut gick upp ur sängen och satte på tv och dator. Som tur är sänder SVT "Musikhjälpen" hela natten så jag har lite sällskap :-).

Molvärken med sammandragningar kommer lite då och då, men inte regelbundet eller vad jag tycker särskilt starkt. Bara starkt nog för att jag inte ska kunna koppla av och sova, så jag hoppas att de snart antingen tilltar eller avtar.

Vågar knappt hoppas på att det är på gång, men känner mig ändå lite pirrig. För något är det ju som händer med kroppen. Och fina bebis tycks också känna av något, han är helt sjövild!

3 kommentarer:

Emelie sa...

För mig gick det väldigt snabbt när värkarna väl började bli sådana att jag inte kunde koppla av, men det är ju olika för alla =)

Hoppas det är dags snart!

Jessica sa...

Status är tyvärr oförändrad. En sjuhelsikes molvärk från och till bara. Väntar med spänning på om det hela ska sätta igång eller om det helt enkelt bara avstannar och är falsklarm :-).

Anonym sa...

Ett tips är ju att ta en Alvedon, använda värmedyna eller duscha varmt. Om värkarna avtar/försvinner är det lur-värkar och inte riktiga. Det är ju dumt att vara vaken en-två nätter av förvärkar om det drar igång sedan, då är du tröttare än du behöver vara!

Men snart är det på riktigt!

Maria