tisdag 28 oktober 2008

Laddad med inre kraft och en jäkla massa folsyra.

Ringde doktorn idag och berättade om att mensen nu har kommit. Det känns alltid så bra att prata med min doktor. Jag vet inte om det beror på att hon är kvinna eller om det faktiskt är så att hon är riktigt bra på att möta patienter, men något är det. Hon inger trygghet på något vis och en massa hopp. Hur som helst kommer hon nu att skicka recept på Femanest och Progesteronvagitorer till mig så att jag kan hämta medikamenterna redan om några dagar. Sedan vänta igen tills nästa mens. När den sätter igång börjar jag med 3 femanesttabletter om dagen och ringer doktorn för bokning av ultraljud och mätning av livmoderslemhinnans tjocklek (den ska vara tjock för att embryot ska kunna fastna). Sedan återföring vid lämplig dag och tjocklek. Phu...

Vi har åter igen en spännande tid framför oss. Och idag känns spänningen faktiskt ganska positiv, jag är ganska laddad. Med inre kraft och en jäkla massa folsyra. Fortsätter att ladda...

Inga kommentarer: