onsdag 22 oktober 2008

Tröttheten ger vika för två små pojkar

Jag är så trött som jag bara kan vara en onsdag kväll. Har jobbat väldigt mycket den sista tiden och känner att det börjar ta ut sin rätt. Massor av jobbkvällar och massor av hjärngympa, påtvingad kreativitet och mer motion än på mycket länge. Det är superbra, naturligtvis, men jag blir sååå trött. Mitt jobb suger verkligen ut allt och ibland undrar jag hur länge jag orkar jobba heltid som lärare i förskolan. För även om det är roligt, så är det så tungt både känslomässigt och fysiskt. Och i perioder näst intill omöjligt. Men nu har jag en bra period och det är riktigt kul faktiskt, varje dag!

Jag njuter av kvällen. Den där ostörda, rofyllda kvällen framför teven med min Viktor, hunden och katten. Och idag har vi dessutom fått sällskap av en liten hund till. Han heter Gunther och är dvärgpinscher och ska bo hos oss till på lördag. Min hund Svante är salig. Det kommer bli mycket bus och lek de närmaste dagarna. Tröttheten kommer det inte att finnas så mycket plats för. Men vad gör det när det snart är helg och vi dessutom får en extra timme. Ni glömmer väl inte att ställa tillbaka klockan på söndag (hoppas att jag skrev rätt nu...)?!

Inga kommentarer: