måndag 27 april 2009

Terapi-planen

Började dagen med en liten joggingtur med hunden.
Som jag har längtat efter att få göra det!
Ta på mig springskorna och svettas ut sorgen, fylla kroppen med nytt. Nu är kroppen återställd och jag kunde äntligen.

Sitter just nu dödstrött efter en arbetsdag med begynnande träningsvärk lite här och var. Det gick bra på jobbet idag och kollegorna beklagade, kramade och hälsade mig varmt välkommen tillbaka. Det kändes bra och att träffa barnen var kul. Det kändes dessutom toppen att inga föräldrar frågade något, inte idag i alla fall.

Bokade tid hos kuratorn på tisdag i nästa vecka. Det ska bli skönt att få komma dit. För även om saken verkar vara över och förbi, är mitt inre fortfarande i oordning. Jag är fortfarande inte tillbaka och jag behöver verktyg inför framtiden, kommande försök och kommande graviditeter.

Men ojojojojoj vilken terapi det är att springa. Ska försöka göra det varannan morgon från och med nu och till jag inte kan mer. Det kanske också ökar våra chanser att bli gravid igen. Mina överflödskilon är ju en hel del nu för tiden, efter alla dessa behandlingar och tröstmåltider.

2 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Skönt att du hittar punkter i livet att fästa vid så att det känns lite bättre. Min terapi efter missfallet blev att städa och rensa här hemma. Det är bra att ta sig för något och se resultat.
Massa kramar!

Alice sa...

Springa är härligt och man mår så mycket bättre efteråt! Jag har också stuckit ut och sprungit av min min ångest efter mina misslyckade IVF'er. Skönt att höra att du är på "bättringsvägen" och att du ska få komma och prata med någon. Kram /Alice