onsdag 1 april 2009

Vecka 7+6 - Årets första riktiga vårdag

Barnen på jobbet kunde inte riktigt fatta att det var sant. "Va? Behöver jag ingen overall? Ingen mössa? Bara fliströjan?" har de frågat och plirat misstänksamt mot mig. Som om fröken lurades eller rent av var skvatt galen. En liten knatte gick till och med tillbaka in i hallen från gården och hämtade sin overall i alla fall, detta konstiga kunde ju trots allt inte vara rätt och riktigt.
Det har själv varit svårt att förstå hur varmt det blev plötsligt. 14 grader och i solen ännu mer. Årets första riktiga vårdag.

När solen skiner varm och läkande finns egentligen väldigt lite tvivel. Det ryser av välbehag i själen när jag tänker på vad som växer inne i min kropp. Jag som har två hjärtan som slår. Rätt mycket "Alien" när man tänker efter. Spejsat.

Magen är så svullen att jag faktiskt tror att det snart kommer att synas. Eller så gör det redan det. En kollega påpekade för mig i dag att hon såg stor skillnad. Jag som längtar så mycket efter en stor mage blev förstås glad. Ju större mage, desto bättre. Och hur ofta kan man unna sig med att njuta av en sån sak?

Inga kommentarer: