lördag 11 april 2009

Vecka 9+2 - Tårar från ett mjölkpaket

Jag mår bra igen.
Det är så skönt att kunna skriva det.

Konstigt det där med oro, hur den går upp och ner och fram och tillbaka lite som den vill. Men nu är det lugna gatan. Har inte ont någonstans och mår så bra som en nygravid någonsin kan göra antar jag.

Illamåendet kommer ibland, men inte så starkt och inte så ofta. Tröttheten är väl det som märks mest just nu. Och humörsvängningarna som tycks ha ersatt det mesta av illamåendet och de är ibland så lustiga att det inte är riktigt klokt.
Som igår under frukosten, när jag brast i gråt läsandes på baksidan av ett mjölkpaket om kalven Malva som fick se stora världen och våren i hagen. Mina inre bilder blev så vackra och sköra att det rann över fullständigt. Och Viktor skrattade åt alltsammans så han grät han också. Nej, man är inte riktigt vid sina sinnes fulla bruk nu för tiden...

Idag har vi planterat vår efterlängtade häck i trädgården. Eller rättare sagt har Viktor grävt och planterat och jag tittat på då jag inte vågar anstränga mig för mycket just nu.

Det blir en liten påsktallrik till middag och naturligtvis Robinsson och massor av kärlek ikväll som vanligt.

Och sen har vi ändå hela 2 dagar kvar av ledigheten!
Underbart!

Inga kommentarer: