tisdag 14 april 2009

Vecka 9+5 - Omtumlande galenskap

Gick upp och kissade vid halv 4 tiden som vanligt. Dimmig, utan glasögon och halvsovandes torkade jag mig och tittade på pappret. Jag höll på att dö. Det såg ut som rosa. MYCKET rosa. Svagt rosa. Men ändå. Vad gör man med en sån information halv fyra på morogonen?

Jag försökte att somna om, men kunde i bästa fall halvslumra tills klockan ringde halv 6. Yr av sömnbrist och undran över om jag drömt alltsammans, gick jag genast till toa och kollade. Inget. Ingenting. Nada.
Jag bestämde mig för att glömma saken, men bröt ändå ihop vid frukostbordet och berättade för Viktor om det rosa på pappret. Han lugnade mig och sa att det nog inte var någon fara. Jag hade nog sett fel.

Sen körde jag på en fågel på väg till jobbet också och höll fullständigt på att bryta samman i bilen. Djurvän som jag är.

Dagen blev dock bättre och det hela har i vaket och nyktert tillstånd bara känts som en dröm. Jag har inte ont. Jag blöder inte. Bebisen måste vara kvar.

Och väl hemma inspekterandes ovanvåningens toalett kom jag till slutsatsen att det måste vara det dunkla ljuset därinne som skapat någon slags synvilla. För helt vanligt kiss ser faktiskt lite rosabrunt ut i det ljuset.

Jag kanske håller på att bli tokig eller nåt.
Hur som helst har galenskaperna gått lite för långt.

Skärpning.

3 kommentarer:

Pez sa...

Din stackare!! Ibland får jag också för mig att det är rosa på pappret. Det värsta är att så mycket som man torkar sig nuförtiden sliter det väl på den stackars huden, så det hade inte varit konstigt om det blödde av den anledningen...hehe

IVF-Karusell sa...

Förstår att du är nojjig! Att man tittar på toapappret heeeela tiden är inte galenskap, man blir bara sådär ;-)

Jag hade ju blödning i v.5 eller 6
Det droppade blod i toaletten. Trodde det var kört, men sjuan höll sig kvar. Så blödningar behöver ju inte betyda negativt.

Hoppas du inte behöver se mer rosa på pappret, vare sig det är riktigt eller synvilla.

kram!

Anonym sa...

nu bara måste jag kommentera (har läst här ett tag, men inte sagt något)
den där pappersnojjan i början är helt fruktansvärd! själv var jag där du är nu under jul och hälsade på en kompis. gick på toaletten och gjorde den sedvanliga papperkollen efteråt. pappret var helt rött! jag fick hjärtklappning och höll på att svimma där jag satt. så fick jag syn på toarullen på väggen och såg att den pryddes av små fåniga röda tomtar! puh!

hur som helst - det var säkert en synvilla. och om inte, så låter svagt rosa EN gång och inte mer, ganska ofarligt.

tack för en fin blogg, förresten! har som sagt aldrig skrivit något här förut, så jag borde väl ha börjat med att gratulera till graviditeten!