söndag 5 april 2009

Vecka 8+3 - Mammabyxmys och äckelmätt

Kunde väl aldrig ana att mammabyxor skulle vara en sån himmelsk upplevelse för kroppen.
Tänkte först att jag bara skulle prova. För skojs skull. Mest.
Men efter att ha provat detta mjuka och underbara plagg var jag bara tvungen att köpa det. Jag köpte alltså mammabyxor igår. Halleluja!

Det var en underbar dag i stan igår. Strålande vårväder och massor av folk. Vi pratade, gick i affärer, åt falafel på en bänk och glass på trottoaren. Myste så att vi nästan inte trodde att det var sant. Igår fanns en svag föraning om sommar och många längtan som besannats. Jag i mina sköna byxor med en liten liten mage i, njutandes av livet självt. Det var så länge sedan jag var så här hoppfull och glad inför framtiden.

Idag har världen varit lite gråare. Jag gråter för ingenting fast att jag egentligen är glad. Helskumt. Som när jag knäppte på teven till min eftermiddagssmörgås och en vigsel med vacker musik kastades på mig. Det hela var så fint att jag blev rörd till tårar på tre röda sekunder. Jag var tvungen att slå över. Det går ju faktiskt inte att gråta och äta smörgås samtidigt.
Hormonerna dansar hambo i kroppen och gör mig så fruktansvärt trött och håglös. Har en glupande aptit nu, mat är så gott. Men efter att jag har ätit stannar en äcklig övermättnadskänsla, som ungefär den på julafton fast att jag inte alls ätit så mycket.

Nu ska jag försöka resa mig från soffan och hänga lite tvätt. Har jag tur så kanske jag orkar städa vardagsrummet också. Utan att behöva pausa med tupplur emellan.

1 kommentar:

MochM sa...

Låter härligt, nu röstar jag för modevisning i bloggen av dom nya byxorna! Kul att du hittade några du gillade, själv har jag ännu inte gjort det... Jag är inte överens alls med mammabyxorna... Mammaleggings går okej. Mammabyxor inte alls.
Fortsätt må fint och räkna med att hambodansandet bland känslorna lär fortsätta!
m.