tisdag 21 april 2009

Utmaningar

Idag ringde jag sjukhuset för en sjukskrivning. Behöver i alla fall den här veckan ut innan jag kan gå tillbaka till jobbet. Ringde också upp min kurator, men hon är borta från jobbet den här veckan hon också och ringer upp nästa vecka. Det är lika bra det, eftersom jag ändå inte hade orkat ta mig tillbaka till sjukhuset just nu.

Jag ska börja försöka leva. Försöka i alla fall. Göra i alla fall något normalt om dagen. Måste nog tvinga mig till att börja göra saker så att jag inte fastnar helt och hållet i min sorg. Jag måste vidare. Jag vill vidare.
Mitt projekt för dagen är att laga någon form av mat. Riktig mat.
Det blir en utmaning.

Jag tänker också lite ljusare på framtiden idag. Förstår ju att det inte är omöjligt att bli gravid igen. Och att det inte är omöjligt att det ska bli ett riktigt barn nästa gång.

Hoppet verkar på riktigt vara det sista som lämnar människan.

3 kommentarer:

Pez sa...

Jag tycker att det låter som ett väldigt bra mål för dagen! Att baka något sött och gott brukar oxå funka, kladdkaka är aldrig fel..
Försök ta hand om dig. Jag tänker på dig!
Kram

Maria sa...

Älskade vän.. Jag blev visst medlem här nu! Ska följa din blogg bättre! Du är fantastiskt duktig på att skriva o jag hoppas det hjälper dig i din sorg. Håller med Pez, baka en kladdis o ta hand om dig själv idag. Gör myspys omkring dig o bara va.. Du är värd det bästa!
Kram på dig

MochM sa...

Ja det är inte klokt vad det där hoppet håller i sig. Och tur är väl det. Det kommer ta dig långt! Till drömmarnas mål.
Ta hand om dig!
m.