tisdag 7 april 2009

Vecka 8+5 - Att välja

Det är precis som en bloggvän skrev under sin graviditet.
Man måste välja tillit.
Varje dag.
Det kommer liksom inte automatiskt.

Idag har varit en sån dag, då jag måste anstränga mig hårt för att välja tillit.
Det är nästan så att det inte går.
Inte för att det har hänt något speciellt, men jag blir bara sådär otroligt rädd ibland.
Att allt ska rinna mig ur händerna och plötsligt inte finnas mer. Lyckan, Pricken, framtiden.
Det blir nästan svårt att andas då. Så jag försöker att jaga bort de tankarna med mina fluffiga bebisdrömmar. Så mycket det bara går.

3 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Jag förstår precis hur det känns. Det är upp o ner hela tiden. En del dagar känns bra, andra är man mer orolig. Det är svårt att värja sig, för känslorna och tankarna finns där hela tiden.

Framförallt förhoppningen och den starka längtan efter ett litet barn.

Det tar knäcken på en ibland. Då måste man tillåta sig själv att landa en stund och ta det lugnt.

Vi kan inte veta vad som händer i framtiden, men vi vet vad som händer här och nu. Klart bebisen stannar hos er i mysiga magen!

Har ni fått något beräknat datum?

kram j

Pez sa...

Det går verkligen upp och ner. Ibland känns det hur bra som helst och ibland tvärtemot. Försök hitta något som kan skingra dina tankar en stund. Hästen gör susen för mig så din hund borde ju kunna hjälpa!!
Heja dig, heja oss!!!
Kram Pez

fru L sa...

Jag har funderat över det du skrev om att välja tillit. Visst är det så och det är viktigt tror jag att försöka göra det.

Samtidigt känns det livsfarligt att göra det. Man blir så sårbar.

Men nog ska det gå bra, för både dig och mig!

Känner igen en hel del av mina tankar i dina. Har lagt till din blogg i min blogglista, hoppas att det är ok.