måndag 11 maj 2009

Sista efter-missfall-kontrollen

Sista efter-missfall-kontrollen på sjukhuset är nu gjord.
Jag fick göra ett graviditetstest (som såklart visade negativt) och gå igenom missfallet med en barnmorska (som för övrigt var toppen).

Jag är lättad av att det är över.
Mina fötter nästan svävade därifrån.
Och jag hoppas att jag aldrig mer behöver återvända.

Jag mår bra.
Det känns så befriande att skriva det så jag gör det igen.
Jag mår bra.
Jag mår fanemej toppen.
Om man jämför.

Huvudet är fyllt av försommar, vänner, arbete, gulliga husdjur, Viktor och kärlek.
Hjärtat är tömt på sorg.

Sinnet stärkt och modigt.

4 kommentarer:

TeachMom sa...

Så skönt, du låter så lugn nu. Ni kommer att lyckas, det är bara att ta en dag i taget. Fortsätt att ha huvudet fullt av bra saker. Många kramar!

IVF-Karusell sa...

Man är starkare än vad man tror! Det gör mig glad att ni är på fötter igen, nästa gång kommer gå bra! Det ska det bara göra!
kramar!

Lila sa...

Så härligt att läsa dina ord......

Star80 sa...

Skönt att du mår bättre!
Idag började vi med IVF. GonalF och jag kommer att bli goda vänner;)