söndag 17 maj 2009

Nya prövningar

Det blev en väldigt rolig kväll igår och lite aningens för många mojitos.
Idag känner jag mig sliten och trött.
Men lycklig så klart.
Vi är nu en dag till närmare våra små i frysen.

Femanestlarmet i mobilen ringer klockan 6, 14 och 22 varje dag nu och påminner mig om vad som snart ska komma.
Än så länge känner jag mig lugn och trygg, men jag vet att varje försök till graviditet är en ny prövning och att oro och stress nog hinner ikapp mig så småningom. Men jag ska som vanligt kämpa hårt mot alla negativa känslor och försöka fylla mig själv med positiva målbilder. För hur det än kommer att gå så är det viktigt att må så bra som möjligt. Och det kräver otroligt mycket arbete för att kunna må bra, har jag lärt mig under den här långa resan.

Tack så mycket för era fina kommentarer efter gårdagens inlägg.
De stärker mig ännu mer.
Jag trodde först inte att den skulle gå över, den där intensiva smärtan och sorgen efter missfallet. Men det gjorde den och visst är det fantastiskt! Trodde själv inte alls att jag skulle vara så här stark och så här fort tillbaka.

Men visst. Pricken kommer alltid fattas mig och det kommer nog alltid att kännas ledsamt att h*n inte fick lov att fortsätta att leva.
Jag kommer alltid att bära med mig den graviditeten, min allra första, som något av det vackraste.

Livet är underligt.
Nästan jämt nu för tiden.

4 kommentarer:

Pez sa...

Nu är du på gång igen!! Heja heja!!
Jag tror på dig, denna gången ska det bara gå...
Kram

MochM sa...

Det är otroligt vad kroppen kan. Att man klarar av att komma tillbaka så som du gjort. Och det är ju tur det. Så ni orkar ert nya försök som SKA gå vägen!
m.

Betti sa...

Härligt och se att ni är på gång igen!! Denna gången kommer att bli super!! Hoppas du mår bra!! Kram

Alice sa...

Håller med de andra, härligt att du är på G igen! Tänk att du alldeles snart kan vara gravid igen! Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gången, det är ni verkligen värda. /Alice