måndag 18 maj 2009

Livet as we know it

Har jobbat häcken av mig idag. Först en vanlig dag på förskolan och sen kvällsmöte. Lite mer än 12 timmar i sträck. Såna dagar är jobbiga. Fast dagen efter är nästan värre, man är trött så man ser dubbelt. Så det är väl det jag har att se fram emot imorgon när klockan ringer fem.
Vissa människor är begåvade med energi. Jag är inte en av dem. Tyvärr. Jag är snarare en sån där som tvunget behöver minst 8 timmars sömn för att inte dö, orkar absolut inte jobba mer än nödvändigt och kräver en hel del fritid i horisontalläge.
Arbetsnarkomani ligger inte för mig även om jag tycker om mitt jobb.
Det har alltid varit så men nu är fritiden och vilan viktigare än någonsin.
Ägnar mycket av min lilla energi åt att dämpa stress och oro. Försöka må bra.
Det är väl där alltsammans går åt antar jag.

Idag ringde jag kliniken.
Nu är allvaret tillbaka. Spelet. Livet as we know it.
Nästa måndag får jag göra ett ultraljud, mäta slemhinnor och bestämma datum för insättning av embryo.

Sen är det upp till gudarna.

1 kommentar:

IVF-Karusell sa...

Gudarna ser till att det fixar sig den här gången ska du se! Hoppas de små frysisarna överlever när de tinas opp!