fredag 29 maj 2009

Rik

Det har varit en jobbig och lång arbetsvecka och nu ska jag bara njuta av sommaren och helgens lediga dagar. Påta lite i trädgården, pussa på Viktor och busa med mina djur. Och så får vi en hund till i helgen. Vi ska passa Ulrikas söta dvärgpinsher som heter Gunther. Vi kommer alltså att ha två små vilda gossar i huset. Supermysigt!

Jag var på apoteket och hämtade ut fler progesteronvagitorer idag. Sju paket. Och högkostnadsskyddet hade gått ut, jag som hunnit vänja mig vid att alla medicier är gratis. Men idag fick jag betala dryga tusenlappen.
Nu är jag rik på progesteron.

Sommaren är här nu.
Det doftar syrén och vinbärsbuskar, liv och fågelsång.
Och imorgon, innan jag klipper gräsmattan, kanske jag tar upp en sån där fröig maskros och blåser. Så som man gjorde som barn. Och önskar mig.

Inga kommentarer: