torsdag 7 maj 2009

Tankebubbel

Jag tror att jag har haft ägglossning precis. Runt helgen ungefär.
Det har känts så.
Men kroppen kan nog vara lite hur som helst nu.
Även om jag hoppas att den rutar in sig meddetsamma.

OM jag har haft ägglossning.
OM det vore så.
Då är det kanske max två veckor kvar till mensen kommer.
Eventuellt och kanske i slutet av maj.

Då får vi försöka igen. När mensen kommer.
Med femanesttabletter, progesteronvagitorer, ultraljud, nervöst lidande, mätningar av slemhinnor och kanske en liten liten som får flytta in.

Det bubblar lite när jag tänker på det.

3 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Har du för tunna slemhinnor, är det därför man måste kontrollera dem innan man sätter in ett ägg?

kram!

Jessica sa...

Nixan pixan, mina slemhinnor funkar bra. (tack gode gud att nåt funkar)
Man mäter slemhinnorna i stimulerad cykel för att ta reda på när det är lämpligt att göra återförande av embryo.

IVF-Karusell sa...

Åh, vad spännande! Och så olika det är! Vi (jag gjorde det praktiska ;-))kissade på ägglossningsstickor efter mensen för att se när det var dags. Kollade aldrig slemhinnorna.
Tänk som sagt vilka olika metoder det finns! Snart är ni på banan igen med ett FET, kommer gå så bra!