måndag 4 maj 2009

The only way is up

Inatt smög sig febern på.
Vaknade av att jag frös vid fyra och fick gå och hämta ett extra täcke.
Vaknade igen vid sextiden och hade fruktansvärt ont i halsen och hela kroppen.
Det var bara att acceptera att jag hade blivit sjuk och lyfta luren för att ringa jobbet.

Jag är sannerligen inte ofta på jobbet nu för tiden.
Och jag är verkligen skittrött på att ligga hemma och må dåligt.

Men några panodil och halstabletter senare kunde jag stappla ut med hunden som en pigg nittioåring ungefär, så att han fick lukta och springa lite utanför trädgården.
Men tack och lov för att trädgården finns tänker jag nu, för det blir nog inga mer försök till hundpromenader idag. Viktor får gå en sväng med honom ikäll.

Stackars vovven.
Stackars stackars mig.

Men nu kan saker och ting bara bli bättre.
The only way is up, som dom säger...

Inga kommentarer: