torsdag 14 maj 2009

Super Mario

Jag får en underlig känsla i kroppen när jag tänker på att det snart är dags för embryo igen. Det är som om jag är helt orädd och ändå mer rädd än någonsin.

En ny värld har gläntat lite på dörren.
Jag vet att det går att bli gravid, att det inte är en total omöjlighet.
Jag var faktiskt med barn för inte så länge sen och så här i efterhand känns den vetskapen nästan konstig, som en dröm.
Men visst, det var sant och på riktigt.
Att det överhuvudtaget går.
Att veta det.

Och vi har överlevt något fruktansvärt.
Nu vet vet vi att det går det också.

Tror att allt det här faktiskt har gjort mig stark.
Jag känner mig sån.
Som hjälten i ett tv-spel.

Vi har två liv kvar.

2 kommentarer:

Lila sa...

Har ni två i frysen? Är det dem som ni ska använda er av? Eller kommer ni köra en IVF procedur från början?

Många frågor blev det:)

Kramis L

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Önskar er varmt lycka till när det är dax igen!

Kram Ninna