lördag 9 maj 2009

Ute ur dimman

Just nu är förkylningen riktigt illa. Jag låter ungefär som en sån där italiensk maffiaboss och måste dricka te hela tiden. Det är tråkigt tråkigt att var förkyld förstås men skönt är att vi har en helt öppen helg bara för oss.
Ja, och nu är det ju städat också.

Sitter nu stax innan sju på lördagsmorgonen och funderar för mig själv på om jag verkligen inte ska sova mer. Jag vaknade vid sextiden och kunde inte somna om. Klarvaken.
Så går det när man är morgonmänniska.
Trist är bara med den här ekvationen att jag blir fort trött på kvällarna.
Så även om det är helg är jag näst intill död vid 22-snåret.
Kanske ska prova en liten eftermiddagslur idag. Det hjälper nog.

Jag är ute ur dimman på riktigt nu.
Ljuset och världen är liksom klarare. Vackrare.
Det har varit en svår tid men nu verkar jag ha passerat det värsta.
Jag är glad för det.
Ibland till och med lycklig.
Och längtar längtar längtar.

4 kommentarer:

www.syfroken.se sa...

Vad skönt att höra att det har vänt för dig. Du har haft en mycket tuff tid, men nu kan det bara bli bättre!
Ha en skön helg!
Kram

Lila sa...

Så härligt att det börjar vända för dig. Jag känner igen det där, visserligen fick jag missfall i "bara" vecka 5. I början efter missfallet var allt lugnt och jag tog det bra, men efte ca 3 veckor fick jag värsta deppiga perioden. Det var så skönt när den perioden började försvinna. Det blev sådan lättnad.

Så nu får vi hoppas att det inte blir något mer spill ifrån oss:)

Johbur sa...

Du har en aldeles fantastisk blogg! Tack för den!

En centimeterstor förlorad plutt är utan tvekan värd en ceremoni. Det lät jättefint! Ett litet träd kan man alltid plantera på en vacker plats, för det liv som inte fick fortsätta.
Den där sorgen som plötsligt väller över en är så oförutsägbar och förödande...

Hoppas på familjelycka för er och fortsätter läsa.

Kramar Johbur med tvillingänglarna Rutan och Astrid, mirakel efter ICSI.

Betti sa...

Härligt att se att du mår bättre tjejen! Förstår att du längtar tills nästa försök. Bra att du känner dig "laddad"