onsdag 24 juni 2009

Går bananas

Ännu en arbetsdag är över och ynka två dagar till semester.
Snart bränns det. Snart känns det. Halleluja.

Solen steker över oss och jag kan nästan smaka den där första semesterölen redan. På fredag, stax efter att jag slutat jobbet för fem veckor framöver kommer vi att sätta oss i bilen och åka till min kusins 25-årsfest i Ängelholm. Är riktigt sugen att gå på fest, för en gångs skull. Sommaren och semesterns förtjänst.

På vägen hem från jobbet åkte jag inom djuraffären. Jag gick bananas och köpte på mig saker till Svantemannen för 800 kr.
Jag gör sånt ibland. Köper på mig dyra hundgrejer för ingen synbar anledning.
Jag skyller på att det är ett substitut till uteblivna barnvagns- och babyprylinköp.
Men Svante är glad oavsett för han fick en ny och luftig transportbur, en kylande filt och en jättestor säck med god mat. Jag ställde buren i hallen när jag kom hem, öppnade luckan och la in en gosig filt. Han gick in direkt och somnade.
Hundmamman Jessica satt bredvid och blev nästan tårögd när det tänktes på hur fint den lille gossen ska få åka i bilen på väg till festen.

Som sagt. Bananas.

Inga kommentarer: