måndag 22 juni 2009

La dolce vita

Vilken jobbångest...

Dels för att Viktor har åkt iväg igen och sen för att det bara är fem dagar kvar till välsignad semester. För enligt hård beprövad livserfarenhet vet jag att de sista fem också är de segaste.

Ungefär hälften av mig har ju redan gått på semester, ligger och latar mig i trädgården till vacker musik och läser pocketböcker som om det inte fanns någon morgondag. Lullar omkring utan någon som helst koll på klockan, har som dagsverke att pussa på min man och mina små djur och tar ett glas vin när helst jag känner för det. Lever la dolce vita.

Då är det inte lätt för den återstående halvan att känna någon som helst arbetsentusiasm. Sannerligen inte.

2 kommentarer:

Tess sa...

jag har oxå nedräkning! Vihar rätt lugnt med barn nu sista veckan..men då är det massa städning som ska göras ist.....kram gumman!


http://smultronpastra.blogg.se

Mrs Sara sa...

Tack för din omtanke, det värmer verkligen. Det är verkligt hemskt att det ska förekomma mf. Jag hoppas verkligen att de kommer på vad det är som gör att man får mf.

Många kramar till dig med!