tisdag 2 juni 2009

Ruvardag 1 - Iskallt uppdrag

Och så är vi igång igen.
Samma procedur.
Samma ringarde mobillarm 4 gånger om dagen, samma vagitorer och femanesttabletter, samma räknande av dagar och samma symptomletande.
Jag känner så väl igen mig.

Ska försöka att hålla huvudet iskallt den här gången.
Försöka att vara så där axelryckig och tänka att det går om det går annars går det väl inte och då går det väl nästa gång.

Vår nya resa med vårt nya fina embryo börjar just idag.
Med allt vad det innebär. Och det innebär troligtvis alldeles för få axelryckningar är jag rädd.
Den inre stressen som en ruvning innebär går inte ens att beskriva för den oinvigde. Den där känslan av att framtiden och livet hänger på en ultratunn och skör tråd.
Känslan av att just det här embryot kanske möjligtvis, om än kalkylerat i svart, är sista vägen ut innan sinnessjukdom tar över eller de bra äggen är helt slut(ja, fast att jag blott är 31 unga år kan den tanken poppa upp).

Iskall?
Javisst...

6 kommentarer:

IVF-Karusell sa...

Den långa, jobbiga väntan. Det är inte lätt alltså. När blir testdag? Kring midsommar eller strax innan?

Jessica sa...

Innan...:-)

MochM sa...

Grattis till fint embryo som snart ska bli fint plus. Alla tummar hålles!

Pez sa...

Nu är den lille på plats, härligt!
Nu ska den gotta in sig och trivas..
kram

Hanna sa...

Hej Jessica!

Jag halkade in på din blogg igår efter att ha googlat på blastocyst. Även jag fick nämligen en liten toppen-blastis i måndags!! :)Va coolt om vi kan räkna dagar ihop... Hoppas hoppas hoppas o heja våra små blastisar!

Detta är vårt tredje frysförsök efter ett "riktigt" försök, men första långtidsodlingen. Jag fick missfall i v6-7 efter första försöket men sen har det inte tagit sig alls. Denna gången sa de även till oss att risken för tvillingar var för stor om man sätter in två blastocyster!!!! Man kan inte riktigt fatta det, det vore ju bara en fet bonus om det blev två! Men men, man får lita på dem som kan.

Det är så sant så det du skriver om overkligheten o den jobbiga väntan. Jag blir alldelse iskall i hela kroppen när tankarna dyker upp om det inte blir nåt denna gången heller. Nu e det för bövelen vår tur!!!

STORT LYCKA TILL till er och vi hörs snart igen.
Hälsningar Hanna

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Håller tummarna såklart för att allt skall gå vägen till ett plus!!!

Kram Ninna