onsdag 17 juni 2009

Ruvardag 16 - Räknar ner

Imorgon är ruvningen över. Tack och lov.
Imorgon gör jag det sista graviditetstestet och sen får det vara. Sen slutar jag med medicinerna och slutar räkna dagar. Det ska bli skönt. Vi får en välbehövlig sommarvila innan nästa försök.

Jag får fortfarande en del positiva hejarrop men måste krasst säga att jag inte tror ett enda dugg på att jag skulle vara gravid. Jag känner av illamåendet lite då och då fortfarande men det måste vara medicinerna som spökar. Jag borde ha testat positivt i lördags vid en graviditet tycker jag, då jag ändå skulle ha varit i vecka 5. Ömheten i brösten har också avtagit. Att jag inte fått någon mens är betydelselöst eftersom jag aldrig får det när jag ruvar, oavsett om jag är gravid eller ej. På grund av medicinen det också.

Nu räknar jag istället ner till semestertider. Härliga och ljuvliga semester som ligger alldeles ny och 5 veckor lång framför mig. Har en dryg vecka kvar att jobba och det spritter till i mig varje gång jag tänker på det. Det ska bli så gott.

Och på fredag är det midsommar och vo får väl se vad vi gör då.
Kanske går vi på fest.
Lever lite.

Inga kommentarer: