måndag 8 juni 2009

Ruvardag 7 - Snorigt ingenmansland

Dagen har varit trött trött trött. Och lång lång lång.
Jag har nästan dött. Det är sant.
Men nu ligger jag här i soffan alldeles överlevandes. Den här dagen också.

Alla eventuella graviditetssymptom har drunknat i förkylning.
Jag är snorig och hängig. Med ett svagt illamående i bakrunden som jag inte vet beror på snoret, graviditet eller mediciner.

Sån är jag idag.
Och ledsen.
Sorgsen.
Ynklig och liten.

Vissa dagar avskyr jag mitt liv som jag sitter fångad i.
Dessa dagar verkar omöjliga att hantera. Att leva.
Och dessa dagar börjar på allvar nu. Igen. De börjar igen.

Från och med nu och fram till lördag lever vi i mörkaste ingenmansland.

6 kommentarer:

Lilla J sa...

Håller tummarna för er!

Kramis

Star80 sa...

Jobbigt med förkyldning. De brukar vara svåra att bli av med när man väl har fått den på denna tiden av året.
Hoppas att det är gravsymptom du känner! Hoppas att det blir + för er och att bebis får stanna denna gången.

Själv +:ade jag i söndags, ruvardag 11. Testade imorse oxå och +:et var ännu starkare idag.
Har svårt att fatta att det är sant. Nu är det bara att hoppas att bebisen/bebisarna stannar hela tiden ut.

Jessica sa...

Åh, grattis star80! Jag hoppas att jag också får ett sånt fint plus på lördag!

Mary sa...

Jag håller tummarna stenhårt!

Pez sa...

Nu är det inte många dagar kvar innan du vet!!
Heja heja

Star80 sa...

Tackar! Det känns verkligen helt overkligt. Men testade imorse igen och det är fortfarande +. Kommer att testa tills testerna är slut, dvs till på fredag;-
Känner mig onekligen gravid.
Är som en ballong och har så mkt molvärk så jag håller på att gå åt.

Jag hoppas verkligen att du får ett + på lördag.
Ni är verkligen värda det efter allt ni har gått igenom.
Skönt ändå att du ska testa på lördag så din man e hemma så ni kan göra det tillsammans.
Jag kommer att tänka på dig!