lördag 20 juni 2009

Jag är ett mensmonster

Gick upp ur sängen. Konstaterade att jag blöder oerhört mycket idag.
Åt frukost. 1 äggmacka och 4 kanelbullar. 1 glas oboy.
La mig i soffan med en karta värktabletter och dammade av en gammal Marian Keys-roman. Slängde i mig en bit citronpaj.

Somnade.

Vaknade. Åt en bit citronpaj.
Plockade lite ogräs i trädgården. Tog två ipren.
La mig i soffan med min Marian Keys.

Somnade.

Vaknade.
Åt en tallrik cornflakes med mjölk.
Satte mig i solen på altanen i 3 minuter tills jag frös lite.
Gick in till soffan. Ont i magen.

Tur är ändå att mensmonstret uppenbarar sig på en lördag.

Imorgon hoppas jag att det är borta, att springskorna snöras på och att jag är piggelin och fräsch som en sån där nyponros.

1 kommentar:

Emelie sa...

ha ha jag känner igen mig, fast det där brukar vara min andra dag, den första är jag utslagen på.
bra, vi får träna bort våra barnlöshetseländen.. ska iväg och svettas ikapp på friskis och svettis imorgon.