söndag 7 juni 2009

Ruvardag 6 - Samlar symptom

Jag har stort hopp idag.

Vaknade med ömma bröst, ett svagt illamående och träningsvärksliknande känsla i magen. Och ont i halsen.
Ont i halsen? tänker säker ni normala människor. Men såna som jag vet bättre.
Såna som jag vet att immunförsvaret blir sänkt vid en graviditet. Det onda i halsen kan alltså vara ett bra tecken det också.
Nu samlar jag symptomen på hög. Räknar dem. Tänker på dem. Vårdar dem ömt.
För sånt gör såna som jag.

Den kommande arbetsveckan kommer att gå löjligt sakta. Jag ska överleva måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag innan dagen kommer då jag får göra ett graviditetstest. Det blir en favorit i repris. Jag testar på ruvardag 12, precis som förra gången då jag testade positivt.

Det vill säga om mensen inte hinner före.
Men det brukar den inte göra i vilket fall som helst.
Den brukar inte komma förrän jag har slutat med medicinerna.
Så jag ställer in mig på nästa lördag.
På lördag gäller det.

På lördag smäller det?

6 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Åh som jag hoppas........

Betti sa...

Tänker på dig! Håller tummarna!!!

TeachMom sa...

Lycka till! Här hålls det tummar för fullt! :)

Anlar sa...

Ja, det kommer bli en lång vecka med otålig väntan för er....jag hoppas på ett starkt +!!! Pöss

MochM sa...

Usch denna väntan. Jag hejar på er!

Alice sa...

Jobbig väntan... jag håller tummarna!