lördag 13 juni 2009

Ställer om

Vinden vänder för jämnan.
Man lär sig att ställa om. Att ställa tillbaka och fram.

Idag har jag ställt om igen och lyckats ganska bra. De nya förutsättningarna lyder under att det troligtvis inte blir någon februaribebis. Eller rättare sagt känns det som att jag måste ställa in mig på ett definitivt misslyckande för att inte bli ledsen igen så snart inpå.
Det har hänt förut att vi testat negativt och ändå fått nytt hopp för att sedan vara tvungen att ge upp helt. Den resan orkar jag inte igen.
Jag tar mina mediciner och gör ett nytt test på torsdag.
Utan att hoppas. För själens skull.

Ställer in mig på att hoppas på nästa chans istället. På chansen efter sommaren.
Ställer in mig på att det här bara är ytterligare ett steg närmare vårt barn.
För någon gång måste det gå. Det bara måste det.

Det ska det.

2 kommentarer:

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Klart det blir er tur. Såklart. Man vet bara inte när. Men det kommer. Så tror jag man måste tänka. Vill oxo vara positiv och tänka framåt men det är inte så jäkla lätt när det man önskar och hoppas på (ett +) plötsligt slås i spillror av mens eller liknande!

Sänder styrkekramar!!! Ninna

IVF-Karusell sa...

Jag hoppas verkligen att testet i veckan är ett pluss, så att det i helgen kanske bara hade för lite hormonhalt i sig!
Hoppas hoppas hoppas!