fredag 12 juni 2009

Ruvardag 11 - Grön

Det känns onekligen nervöst idag.
Min gamla vanliga test-skräck har infann sig idag på apoteket när jag plockade på mig två stycken graviditetstest.
Kvinnan i kassan på apoteket log.
Jag är förmodligen helt grön i ansiktet av allt illamående.

Illamåendet är ruskigt just nu. Jag är hela tiden på gränsen till att behöva kräkas.
Det är mycket starkare än när jag var gravid i våras.
Så är jag gravid nu så betyder det kanske allt är som det ska den här gången. Kanske embryot är friskt och starkt, tänker jag, nu när jag mår illa så in i helvete.

Mest är jag alltså lycklig över mitt illamående. Och skulle graviditetstestet bli positivt imorgon så kommer jag att älska det över allt annat. Om jag så skulle spy i kaskader varje dag så skulle jag älska det.

Snälla gode Gud eller vem som nu bestämmer här i världen. Låt mig få ett positivt graviditetstest och ett litet barn i februari...

Snälla snälla snälla snälla...

4 kommentarer:

TeachMom sa...

Jag håller tummarna för er! Kommer inte kunna se ditt resultat förrän tidigast söndag p g a resa, men jag hoppas att det är positivt!

Sara sa...

Oj vad jag håller tummarna för dig nu!
Nu är det din tur att få ett pluss och även behålla det!

KRAMAR

Marion sa...

Håller också tummarna för dig! Hoppas hoppas hoppas!

Pez sa...

Jag håller mina tummar och jag tror verkligen att det kommer att gå vägen!!
Berätta så fort du vet mer!!
Kram