söndag 14 december 2008

Fastlimmad

Vaknar varje morgon med ett huvud tungt som cement och igenbommad hals och näsa. Det är hemskt att gå upp ur sängen, även nu på helgen då jag egentligen får sova hur länge jag vill. Är helt orkeslös och mår inte bättre när jag tänker på att jag ska gå upp halv fem imorgon bitti. Har det tidiga passet imorgon, blä...

Men det är sol ute idag och jag sitter och laddar stenhårt för att orka gå ut på promenad med hunden. Det skulle vara så skönt, samtidigt är jag som fastlimmad i soffan under mitt varma täcke.

Jag och Viktor har nyss tittat på filmen "Four Christmases" med Vince Vaughn och Reese Witherspoon. Det är precis min humor. Ni känner säkert till den där Vince-humorn, rapp i käften och oväntade, opassande repliker.
Det piggade upp för en stund.

Blev lite sugen på att göra (eller bara äta) julgodis när jag var inne och läste hos bloggsystern Pez. Kanske ska jag ta tag i något sånt? Åka till affären och handla på mig lite julstök?

Eller så ligger jag här i soffan hela dagen. Halvsjuk och självömkande.
Vi får väl se om limmet löser sig.

Det är redan tredje advent.
Tiden tickar fort i december.
Jag ska snart ha semester och det flyger runt glädjefjärilar i hela kroppen varje gång jag tänker på det. Första lediga dagen är den 23 december och jag ska inte vara tillbaka på jobbet förrän den 7 januari.
Det är lite mer än två veckors semester.
Två veckor av julfirande, allt och inget. Så lyxigt.
Jag bestämde mig redan i höstas för att jag skulle ta rejält med ledigt över jul.
Bara för att jag förtjänar det.

Inga kommentarer: