tisdag 2 december 2008

Glasklara drömmar

Inatt drömde jag glasklara drömmar om att jag var gravid.
Overkligt verkligt.
Magen spände och var inte så stor, men sådär rund och fin.
Jag var ofattbart lycklig och ville visa världen.
Mitt vackra barn i min runda mage.

Det gör ont att vakna när drömmarna är så ljusa.

Dagen började ändå trots allt med hopp och förväntan.
En längtande tisdag.

Jag längtar efter julen och jag längtar efter januari.
Efter ett nytt år och nya möjligheter.
Jag längtar efter drömmar som blir på riktigt.

Längtar så jag tror jag blir galen.

3 kommentarer:

Sara sa...

Denna längtan som är så outhärdlig stundtals. Vi får hålla tummarna för att längtan övergår till verklighet för oss kämpar för den där underbart fina gravidmagen. Och även att det ploppar ut en bebis efter 9 månader.
Hoppas dagen fortsätter lika bra som känslan i drömmen!
Kram Sara

Pez sa...

Januari kommer fortare än du tror. Jag har aldrig tidigare velat att julen ska vara över så fort som möjligt men det gör jag nu.
Jag väntar med dej....
Kram

Hanna sa...

Ja, denna eviga väntan & längtan. Känns som att den här karusellen mestadels består av det. & det försvinner nog inte förrän man ligger där med bebisen i sin famn. Fast för din del är det ju just nu hopp & förväntan & det är betydligt roligare än att bara vänta... Härligt att se att du trots allt är så positiv!

Förresten, hade tänkt fråga, hur har det gått med rökningen? Klarat dig från återfall?

Kram! /Hanna