onsdag 31 december 2008

Goodbye 2008 - tack och lov

Nyårsmeny 2008:
Förrätt: Toast Skagen toppad med färska räkor och grönt.
Huvudrätt: Apelsinmarinerade fläskfilémedaljonger med potatisgratäng
Efterrätt: Varm frukt med riven smält vit choklad och toblerone. Serveras med vaniljglass.
Jag är nöjd och längtar speciellt efter den chokladiga efterrätten. Och efter champagne förstås!

Idag är sista dagen på året som Gud glömde.
2008 har varit tung uppförsbacke hela vägen.
Jag har plockat på mig massor av erfarenheter och är inte samma som för bara ett år sedan. Ibland kan det kännas som att jag på ett år blivit 10 år äldre.
Som om jag har växt om mig själv.
Jag är inte samma. För när insikten och ödmjukheten växer blir livet lite mer värdefullt.
Och av en annan betydelse.

Gott Nytt År på er alla bloggvänner!
Nästa år blir ett mycket bättre.
Vi tar med oss vårt bästa till 2009 och lämnar skiten bakom oss.

Goodbye 2008.
Hello 2009!

6 kommentarer:

Pez sa...

Nu ska vi verkligen våga tro att 2009 blir vårt år. Det är då allt ska vända. hoppas, hoppas, hoppas.....
Vad roligt att vi kan följas åt. Du har i för sig mer erfarenhet men jag kan iaf dela med mig av mina stundande erfarenheter.
Gott nytt år!!
Många kramar Pez

MochM sa...

Och gott nytt år till dig!
Kram m

www.syfroken.se sa...

Gott Nytt År från släkten i Alingsås!

Tess sa...

gott nytt år!!


http://smultronpastra.blogg.se

Theorese sa...

Jag instämmer i rubriken... Önskar dig ett riktigt gott 2009!

Sara sa...

Gott Nytt År! Ha en trevlig kväll med den mumsiga menyn.. :)
Kram