onsdag 17 december 2008

Jag har tur

Jag har haft tur idag.
För det är onsdag och jag har varit ledig och fått den unika möjligheten att sova bort min influensa. Efter 13 timmars sömn och 1 vaken timme började jag så smått att må mycket bättre. Huvudvärken och febern är borta. Jag vill inte ens tänka på hur jag hade mått nu om jag hade gått och jobbat idag. Hu!

Viktor är iväg och handlar de sista julklapparna till hans systerbarn och jag går förnöjt runt i huset och myser med katten och hunden. Kan jag bara må så här under min julledighet så kommer den att bli fantastiskt skön. Jag har nu tre arbetsdagar kvar tills dess och det är inte alls en så dum känsla.

Idag har varit en bra dag.

En bra dag med glöggfika och trevligt sällskap. Min nya vän som också gör IVF kom på besök och vi pratade om allt och inget.
Jag är så glad för att få ha träffat en sån som hon, en sån som mig.
Det är som om perspektivet förändras i hennes sällskap, onormalt blir normalt och spegelbilden lite vackrare.
Mötena ger positiv energi i flera dagar efteråt.
Och det behövs verkligen!

Idag är jag glad för många saker. För mina djur som är så gosiga, för min man som är det finaste och för mitt liv som faktiskt inte och trots allt är så himla tokigt.

Och snart kanske jag får lov att hålla min alldeles egna bebis i armarna. Pussa den på den fjuiga pannan och gå stolt med barnvagnen i affären.
Inom snar framtid är jag kanske en mamma.
En sån där som bläddrar glatt i mammatidingar och ordnar med barnkalas.
En sån som sover dåligt om nätterna men det gör inget för hon lever sin dröm som hon längtat lite för länge efter.
En sån som sällan men ibland minns tillbaka på de svåra åren men inte riktigt kan komma ihåg hur det en gång var, hur ledsen hon var.

Det hela är alldeles möjligt.
För vi är faktiskt redan på väg.

Idag är glaset halvfullt.

Inga kommentarer: