onsdag 10 december 2008

Trött på dåliga dagar

Drömmer oroligt om provrörsbefruktningar och äggplockningar, om Dr Åsa och misslyckanden.
Vaknar med ont i halsen och vill gråta bittert.
Jag vacklar igen.
Är så förbannat trött på denna misströstan.

Nu skulle jag ju blicka framåt, vara positiv och använda min längtan som bensin.
Det hade jag bestämt.
För jag är trött på dåliga dagar.
Jag vill inte ha dem.
Men vad hjälper det när drömmarna jagar ifatt om natten och det undermedvetna sitter vid spakarna.

Om ett par timmar kommer faster Sanne på frukost.
Jag har längtat efter min lediga dag och frukost med faster Sanne i flera dagar.
Ska plocka fram dammsugaren och städa en sväng, fixa till lite.
Tända några ljus.

Det blir bättre snart.

1 kommentar:

Pez sa...

Dåliga dagar, är bara en plåga som man måste genomlida men kom ihåg att de bra dagarna finns där bland alla dåliga...
Hoppas att du får en bra dag snart!
Kram pez