fredag 12 december 2008

Trött och förkyld

Min mage mår inte bra av alla halstabletter. Ändå kan jag inte sluta ta dem. Jag smakar så mycket bättre i munnen med en Fisherman tillrättalagd på tungan och framför allt har jag inte lika ont. Känner mig inte lika dålig.
Dagen kan summeras trött. Från det jag vaknade till nustatus har jag varit så trött att jag har fått gnugga ögonen med jämna mellanrum. Den där jäkla infektionen har tagit över och
helgen kommer väl till pass.

Sitter framför tvn och tittar på Idolfinalen, som förhoppningsvis kommer att vinnas av Kevin. Men, egentligen, om jag nu tycker bäst om Kevin, vill jag då inte att han ska bli tvåa eftersom tvåorna oftast lyckas bättre?

Kropp och sinne har stängts in av tät förkylningsdimma och jag har svårt att se längre fram än en kvart i taget. Vilket i sin tur gör omöjliggör utrymme och ork för funderingar och spekulationer om kommande IVF.
Det är ändå skönt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt med ett datum att se fram emot. Ordning och reda liksom. Något att fokusera på. Det är ju dessutom inte så långt bort, en jul- och nyårsledighet "bara". Hoppas ni kan slappna av och ha en riktigt skön jul nu, det förtjänar ni.
Kram på dig!

www.syfroken.se sa...

Krya på dig. Jag förstår vad du går igenom med din förkylning nu. Har jobbat hela veckan med feber till och ifrån.
Hoppades nästan att något barn skulle bli sjukt så jag kunde vara hemma för vård av barn. Det är ju inte lika dyrt. Ikväll fick Stina ont i magen och mår dåligt!