måndag 1 december 2008

Släng hit en drake

Nu har jag fått min blödning, precis som doktorn sa att jag skulle få inom några dagar. Det är på många sätt väldigt skönt, då jag från och med idag får lov att börja på ruta ett igen.
Men det finns en del frågetecken. Om jag måste vänta en eller två cykler till nästa försök?Behöver jag bara vänta in en mens så kommer den under juldagarna och när ska jag då börja med behandlingen? Jag kommer dessutom inte riktigt ihåg när man börjar spraya. Har för mig att det finns flera alternativ för startdag. Dag 1 eller 21 eller något sånt...
Hur som helst så borde jag få lov att sätta fart igen senast i januari och ju förr desto bättre.
Har verkligen laddat om nu.
Ett oväntat men välkommet väderomslag.

Kraften är tillbaka.

Jag träffade en ny vän för första gången igår.
En olyckssyster, en tvilling och en sån som jag.
Det var som att för första gången på tre och ett halvt år få syn på sin egen spegelbild.
Som att inte känna varandra men ändå veta mer än de flesta.
Och för första gången på mycket länge var ensamheten besegrad.
Inga milslånga avstånd eller avgrundsdjupa raviner.
Det var så skönt. Befriande. Normalt.
För en gångs skull.
Tack, min nya vän!

Idag skulle jag kunna slåss mot drakar.

1 kommentar:

Pez sa...

Hej!
Jag ska börja min första IFV-behandling i januari och jag ska börja med spray på dag 21!!
Vad härligt att träffa någon som du i verkliga livet. Jag förstår att det måste ha varit skönt!
kram