måndag 29 december 2008

Nyårsplaner

Så närmar sig nyårsafton.

I år ska vi vara hemma i lugn och ro med vår fyrverkerirädda hund. Förra året var en förfärlig upplevelse. Vi var bortbjudna på middag och kunde inte ana att hunden kunde bli så rädd. Han skakade och hamnade i någon slags chocktillstånd vid tolvslaget.
I år ska stackars vovven få lugnande tabletter och få vara hemma i trygghet. Men visst känns det hemskt att behöva droga honom. Min lille gosse...

Men vi får ändå ha lite mys och lyx även om det bara är jag, Viktor, katten och rädda hunden som firar.
Jag försöker fundera ut någon trerättersmeny med viner till. Kanske något med räkor till förrätt... Huvudrätten har jag än så länge ingen aning om. Någon som har ett smaskigt tips?

Efterrätten är redan vald och självklar. Varm frukt med smält vit choklad och vaniljglass - åhhh det är så gott! (men om någon i nuläget höll fram en vanlig sockerbit skulle jag förmodligen också och bara av den bristsa ut i andäktiga åhhh och ahhh.) Godisstoppet måste göra ett undantag på nyårsafton, något annat hade varit omänskligt.

Nu ska jag äta sen och god frukost och sedan få lite gjort här hemma. Städa upp, åka och handla och springa en tur med hunden.

3 kommentarer:

Sara sa...

Mysigt att bara vara hemma på nyår också ju. Har samma problem med vår hund, så trist. Särskilt med tanke på att folk börjar smälla raketer två v innan nyår och sen håller på två v efter.

Detta är mitt tips på huvudrätt;

http://www.kokaihop.se/recept/getostfylld-kycklingfile
Går självklart att byta kycklingen mot fläskfilé eller annat kött om man vill det. Faller det er i smaken så är ett tips att köpa några extra skivor parmaskinka för det är svårt att få ihop det annars och även tomaterna, ta lite extra och använda gärna strimlade i olja som ju finns färdigt.:)
Ha det gott.
Kram Sara

Theorese sa...

Här blir det också nyår på tuman hand med maken precis som vi vill ha det. Vi kör på fisk till varmrätt, coop står för receptet!

Hoppas hunden får det hyfsat lugnt han också!

Jessica sa...

Tack så mycket för tipset! Jag ska kolla upp sidan.
Kram och gott nytt år!