torsdag 4 december 2008

Julfest

Jag ska gå på julfest ikväll. Eller rättare sagt om exakt 35 minuter.
Det är dags för kommunens årliga julevent. Med medelhavsbuffé och stå-uppshow.
Det slog mig igår kväll hur kul det faktiskt ska bli att göra något, vad som helst. Det var lite för längesedan nu. När fokus har legat på frysåterföringar, mediciner och arbete, så har jag knappt orkat göra något alls. Har inte ens orkat tycka att några förslag om roligheter har varit det minsta roliga. Tills nu.

Imorgon är det fredag igen och ännu en arbetsvecka har flutit på lätt och smidigt. Mår väldigt bra och har på bara en vecka sedan misslyckandet återhämtat mig overkligt snabbt. Jag verkar ha kunnat hämta styrkan inifrån nästan meddetsamma. Här tackar jag verkligen mina lediga onsdagar. Utan dem hade glädjen antagligen varit väldigt mycket svårare att hitta tillbaka till. Att få vila är faktiskt nästan hela grejen. I alla fall för mig.

Nej, nu kallar suget efter människor, fest och medelhavsbuffé och jag ska resa mig från stolen för att ge mig iväg.

Vi ses imorgon.

2 kommentarer:

Pez sa...

Hej! Du är en riktig kämpe, jag hoppas att jag kommer att orka vara lika stark. Njut nu av kvällen, i min kommun får vi då inte gå på något julbord!
Kram Pez

Jessica sa...

Har jobbat i olika kommuner och vet precis vad du pratar om. Här i Kungsbacka är de generösa minsann, med kommunala mått mätta :-).