söndag 21 december 2008

Godis e gott

Vaknade till ljuslila strimmor över solig morgonhimmel idag. Solen som är en sällsynt gäst i dessa bråda decemberdagar skulle givetvis tas tillvara på. Jag, Ulrika och hundarna åkte ut till Särö för en promenad. Härligt!

Eftermiddagen ägnades åt julgodis, bakning och matlagning. Har sett Leilas Jul uppenbart lite för många gånger och samlat på mig diverse recept i mina favoriter. Dagens kök bjöd på "Mandlar från Barcelona", Ischoklad, youghurtbröd och grön ärtsoppa med lax. Och eftersom jag nu aldrig kan laga mat eller baka utan att "provsmaka" är jag nu redan så mätt av godis och mat att jag själv har fråntagit mig nöjet att kvällsmysa.
Snopet.

Men men...
Efter jul är det dags att se över min kost på allvar.
Jag passar på att frossa nu, för jag ska inte äta godis efter jul är det bestämt (nja, kanske på nyår då då). Som jag nämnt för er innan, så behöver jag gå ner lite i vikt innan behandlingen. Och med tanke på att jag gick upp nästan 10kg under förra behandlingen, så bör jag gå ner ett par kilo före nästa, så att jag har en bra grund att stå på.
Hade behövt komma igång med någon träning också. Kanske kan jag ta lite joggingturer med hunden? Jobbigt men kanske nödvändigt, för jag tror inte att promenader räcker som motion. Egentligen.

1 kommentar:

Pez sa...

Tänkte precis att jag skulle gå ut och ta en promenad för att komma igång lite. Det slutade med att jag satt i en halvitmme och borstade katten. Ute visserligen så frisk luft fick jag iaf.

Hoppas att du får en härlig jul och även om julen är barnens högtid som du skrev i ett tidigare inlägg så är julen DIN så länge du har barnasinnet kvar!!!!

Många julkramar från Orust