tisdag 30 december 2008

Morötter

Den 8 november slutade jag röka.
Den 26 december slutade jag äta godis och började motionera.
Det är väldigt bra.

Men skitsvårt.
Som David mot chokladjätten.
Den stora kampen mot starka hjärnspöken och svaga ögonblick.

Så jag funderar på ett belöningssystem.
För även om en bebis är den belöning för mödan som jag helst av allt vill ha är det än så länge skrivet i stjärnorna om jag någonsin kommer att bli mamma.
Tyvärr.

Jag kan tänka mig en sån där frossardag, en lördag i månaden, då jag får äta allt som jag har längtat efter under min diet. Choklad, kakor, glass, tårtor... En dag då jag kan lägga undan de där torra nötterna som ska föreställa mitt godis åt sidan och bara njuta och slappna av.
Åh, så gott...

Imorgon är det nyårsafton och det kan få vara min frossardag för december. Nyårsafton som ligger sådär perfekt i månadsslutet.
Sedan sista lördagen i månaden framöver.
Då kanske jag kan klara alltihop.
Att hålla mig ifrån rökningen och samtidigt gå ner i vikt.

Jag skulle bli så nöjd och stolt om jag klarade av det.
Och så väldigt mycket mer hoppfull.

4 kommentarer:

MochM sa...

Oj vad svårt! Jag röstar för en frossardag i veckan. Då kanske man inte går så "all-in" som en gång i månaden och bara frossar lite lätt. Eller inte. Vad vet jag. Godis är gott! Önskar jag kunde vara lika duktig som du!

Kram m.

Jessica sa...

MochM, mmmmm.
Vilken presentationsbild, haha!

Tack, jag försöker.
Kram

Tess sa...

jag tror på en dag i veckan..d e vad jag fått för mig att man brukar få som tips av "proffs" man behöver ju inte hetsäta 5 chipspåsar bara =)


http://smultronpastra.blogg.se

Jessica sa...

En dag i veckan är för mycket för mig tror jag. Det skulle nog lätt kunna bli två eller tre dagar i veckan och tillslut varje dag igen.
För farligt för en sådan chokladmissbrukare som jag :-).